کامپیوتر

نرم افزار ... سخت افزار ... فناوری اطلاعات و آموزش

کامپیوتر

نرم افزار ... سخت افزار ... فناوری اطلاعات و آموزش

اورکات هک شد

شبکه عمومی اورکات ( Orkut ) را اکثر کاربران جوان ایرانی می شناسند . شبکه ای که مدتی در بین کاربران کشورمان طرفداران زیادی پیدا کرد اما پس از مشاهده انحرافات و مسائل غیر اخلاقی در آن فیلتر شد . هر چند که این سایت پر مخاطب مانند گذشته مخاطب ندارد و با ورود شبکه های مانند Facebook وMyspace  از رونق آن کاسته شد اما همچنان تعداد زیادی از کاربران در سراسر دنیا در آن عضویت دارند و هنوز هم مورد توجه هکر های اینترنتی قرار دارد . هفته گذشته شرکت های امنیتی از وجود یک کرم اینترنتی در این شبکه عمومی خبر دادند که کاربران عضو این سایت را تهدید می کند . نحوه عملکرد این کرم اینترنتی به این صورت است که برای برخی از کاربران اورکات ، یک نامه الکترونیکی ارسال می شود که از ارسال یک  Scrapbook( یک نوع پیام در شبکه اورکات ) از طرف یکی از کاربران سایت خبر می دهد . مطابق تمام نامه های هشدار دهنده اورکات در این نامه هم لینک مربوط به پروفایل کاربر وجود دارد تا کاربر به طور مستقیم به سوی صفحه پیام های خود هدایت شود اما کافی است کاربر روی این لینک کلیک کند بلافاصله رایانه او به کرم اینترنتی مخفی شده در پشت آن آلوده خواهد شد . پروفایل آلوده به این کرم به طور خودکار در یک گروه جدید در این سایت با نام Infected by the Orkut virus ( آلوده شده به ویروس اورکات) عضو می شوند . بنا به گزارش بخش خبری سایت Yahoo  این کرم به طور متوسط در هر دقیقه حدود 100 کاربر را آلوده می کند و به عضویت این گروه در می آورد . بنا به گفته کارشناسان امنیت شبکه ، مهمترین فعالیت این کرم اینترنتی در شبکه اورکات به سرقت بردن کلمه کاربری و رمز عبور کاربران شبکه است . این موضوع شرکت  Google و صاحب امتیاز اورکات را بسیار نگران کرده است زیرا بسیاری از کاربران این شبکه از طریق کلمه کاربری و رمز عبور خود در سرویس های Google مانند سرویس پستی Gmail  وارد شبکه اورکات می شوند .

منبع : Klik

 

هفت خوان

کاربران شرکت مایکرو سافت مطلع باشند که این شرکت به زودی هفت فایل به روز رسانی برای سرویس ها و محصولات خود ارائه خواهد کرد که تمام کاربران این شرکت می بایست این فایل ها را دانلود و بر روی رایانه های خود نصب کنند . سه عدد از این فایل ها ، پچ های مهم و حیاتی هستند که نصب آن ها از اهمیت بالایی بر خور دار است . این پچ ها مر بوط به نرم افزار هایی چون اینترنت اکسپلورر ، Direct Show  ،  Direct X و Windows Media Player  است . بنا به گزارش سرویس خبری  IDG News  و به نقل از یکی از مدیران امنیتی در مایکرو سافت ، برخی نقاط آسیب پذیر در نرم افزار های رسانه ای این شرکت نظیر Media Player  امکان نفوذ هکر ها به رایانه کاربر را افزایش داده است و کاربران می بایست به سرعت در جهت رفع این آسیب پذیری و نصب پچ های مربوطه اقدام کنند . از بین هفت پچ ارائه شده مایکرو سافت ، سه فایل جز پچ های بحرانی ( Critical ) و بقیه جز پچ های مهم ( Important ) طبقه بندی شده اند .

منبع : Klik

 

نحوه ذخیره کردن صدای پس زمینه یک سایت

اگر از موسیقی یک سایت خوشتان آمده و می خواهید آنرا دانلود کنید از 2 روش زیر استفاده نمائید .


روش اول :

روی صفحه ای که خواستار صدای پس زمینه آن هستید رفته و کلیک راست کنید. حال روی source کلیک کنید تا صفحه متن دستورات آن باز شود. می توانید از منوی View و سپس گزینه Source نیز همین عمل را انجام دهید . در این صفحه به دنبال عبارت bgsound بگردید. زمانی که آن را پیدا کردید در مقابل آن نام فایلی را می بینید. مثلا به صورت music.mid این نام را بردارید و در نوار آدرس سایت ، آخرین عبارت ( که پس از آخرین / آمده است) را حذف کرده و به جایش این نام را یعنی music.mid را تایپ کنید و نهایتا کلید اینتر را بزنید. فایل صوتی را بگیرید !

برای مثال اگر آدرس بدین صورت بود:


http://www.PooyeshR.com/index.htm


آن را به شکل نشان داده شده تغییر دهید:


http://www.PooyeshR.com/music.mid

اما ممکن است این نام به تنهایی استفاده نشده باشد بلکه با یک شاخه نیز همراه باشد : index/music.mid

شما می بایست آن شاخه را نیز به آدرس URL در نوار آدرس بیفزایید :


http://www.PooyeshR.com/index/music.mid

 

در حالت سوم , ممکن است طراح سایت از یک آدرس کامل استفاده کرده باشد که در اینصورت تمام آن آدرس را بردارید و جایگزین تمامی آدرس موجود در نوار آدرس کنید .

 

 روش دوم :

همانطور که می دانید هر آنچه که در اینترنت می بینید و می شنوید در کامپیوتر شما جهت بازدید به شکل offline ذخیره می شود . پس حتما صدای پس زمینه یک سایت هم در بین آنها وجود دارد . پس ابتدا در internet explorer به منوی tools رفته و گزینه internet option را انتخاب کنید . حال در سربرگ General در پنل Temporary internet files کلید settings را بزنید . در پنجره باز شده کلید view files را بفشارید تا همه فایلهای اینترنتی بازدید شده را ببینید . از آنجایی که پسوند فایل صوتی پس زمینه سایتها معمولا mid می باشد در آنجا فایلهای دارای این پسوند را جستجو کنید.


منبع : http://www.pooyeshr.com  و فناوری اطلاعات ایران